Gunakan MimeTex/LaTex untuk menulis simbol dan persamaan matematika.

Welcome to Forum Sains Indonesia. Please login or sign up.

Agustus 09, 2022, 05:45:50 PM

Login with username, password and session length

Topik Baru

Artikel Sains

Anggota
  • Total Anggota: 26,760
  • Latest: Hormide
Stats
  • Total Tulisan: 139,633
  • Total Topik: 10,390
  • Online today: 88
  • Online ever: 441
  • (Desember 17, 2011, 09:48:51 AM)
Pengguna Online
Users: 0
Guests: 43
Total: 43

Aku Cinta ForSa

ForSa on FB ForSa on Twitter

Dunia tidak aman kalau tidak ada undang2 dunia

Dimulai oleh sayang, Maret 21, 2010, 07:46:47 AM

« sebelumnya - berikutnya »

0 Anggota dan 1 Pengunjung sedang melihat topik ini.

sayang

Dunia tidak aman kalau tidak ada undang2 dunia

Sejarah mengenai agama , adalah sejarah keganasan , pengzaliman dan kekejaman . dengan nama agama manusia telah menyembabkan manusia tersiksa dan menderita , karena terpaksa menyembah benda2 setiap hari dan tertindas terpaksa membayar cukai zakat setiap tahun kepada ahli agama tanpa membuat sesuatu kemajuan apa2 pun untuk umum .

Hadis yang dikatakan perkataan nabi Muhammad bunyinya bagini :
"أُمِرْتُ أَنْ أُقَاتِلَ النَّاسَ حَتَّى يَشْهَدُوا أَنْ لاَإِلَهَ إِلاَّ اللهُ ، وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَّسُولُ اللهِ ، وَيُقِيمُوا الصَّلاَةَ ، وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ ، فَإِذَا فَعَلُوا ذَالِكَ عَصَمُوا مِنِّى دِمَاءَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ إِلاَّ بِحَقَّ الإِسْلاَمِ وَحِسَابُهُمْ عَلَى اللهِ " – متفق عليه
Artinya , aku ( Muhammad ) di perintah (oleh Tuham) untuk memerangi manusia sampai mareka mengaku "bahwa tidak ada Tuhan malaikan allah dan mengaku bahwa Muhammad rasulullah , mendirikan sembahyang (menghadap pada batu bangunan ka'bah di mekah) dan membarar cukai/zakat (setiap tahun) seandainya mareka telah memenuhi di makian itu berarti mareka telah terselamat lah darah dan harta mareka daripa ku(Muhammad ) – hadis bukari dan muslim lihat pikah sunnah 3/20.

Quran :
"فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِى كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً . "
47:4. Apabila kamu bertemu orang-orang yang tidak percaya, pukullah leher mereka, kemudian apabila kamu telah membunuh beramai-ramai di kalangan mereka, kuatkanlah ikatan; kemudian bebaskan mereka, sama ada dengan budi baik atau tebusan, sehingga perang meletakkan bebannya. Demikianlah, dan jika Allah mengkehendaki, tentu Dia Sendiri akan menolong mereka; tetapi supaya Dia menguji sebahagian kamu dengan sebahagian yang lain. Dan orang-orang yang terbunuh di jalan Allah, Dia tidak akan menyesatkan amalan-amalan mereka.

"وَدُّوا لَوْ تَكْفُرونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً فَلاَ تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَولِيَاءَ حَتَّى يُهَاجِرُوا فِى سَبِيلِ اللهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَلاَتَتَّخِذُوا مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلاَنَصِيرًا "
4:89. Mereka beringinkan kamu menjadi tidak percaya, sebagaimana mereka tidak percaya, dan kemudian kamu menjadi sama dengan mereka; maka janganlah mengambil untuk kamu wali-wali (sahabat-sahabat) daripada mereka, sehingga mereka berhijrah di jalan Allah. Kemudian, jika mereka berpaling, ambillah mereka, dan bunuhlah mereka di mana sahaja kamu mendapati mereka, dan janganlah mengambil untuk kamu sesiapa daripada mereka sebagai wali atau penolong,

Manusia mencipta agama hanya untuk menyenangkan mareka menindas dan menikam antara manusia yang membuat berpecah belah di sebabkan adanya agamanya itu .