Gunakan MimeTex/LaTex untuk menulis simbol dan persamaan matematika.

Welcome to Forum Sains Indonesia. Please login or sign up.

Juli 02, 2022, 02:31:05 AM

Login with username, password and session length

Topik Baru

Artikel Sains

Anggota
  • Total Anggota: 26,754
  • Latest: sainsftw
Stats
  • Total Tulisan: 139,633
  • Total Topik: 10,390
  • Online today: 59
  • Online ever: 441
  • (Desember 17, 2011, 09:48:51 AM)
Pengguna Online
Users: 0
Guests: 73
Total: 73

Aku Cinta ForSa

ForSa on FB ForSa on Twitter

Food and Pregnancy - Let's Break the Myths

Dimulai oleh syx, Januari 20, 2011, 08:53:15 AM

« sebelumnya - berikutnya »

0 Anggota dan 1 Pengunjung sedang melihat topik ini.

syx

apa duren aman dimakan selama masa kehamilan? soalnya ada yang bilang kalo hamil ga boleh makan duren. saya sempat menghubungkan kemungkinan dengan kandungan alkohol dalam duren.

di babycenter nemu jawaban seperti ini:

It is true that some Asian communities maintain a taboo against eating durians in pregnancy. For example, in the Chinese traditional approach to well-being, durians are believed to be too "heaty" to be eaten in pregnancy. As such, many ethnic Chinese communities in Southeast Asia advise their mothers-to-be to avoid this king of fruits.

Strictly speaking, there have been no studies about the safety of eating durians in pregnancy. At the same time, modern science has not uncovered any reason to believe it is unsafe to do so. There is certainly no reason to conclude that eating durians in pregnancy can cause high blood pressure or nappy rash in newborns.

However, a pregnant woman should eat durians in moderation as the fruit contains large amounts of sugar and carbohydrates – two medium sized seeds have about 60 calories. Durians are considered a high-glycaemic food so it is best to limit your intake of durian in pregnancy. Those with gestational diabetes should avoid eating durians because of its high sugar content.

Some researchers have highlighted the benefits of organo-sulphur and tryptophan in durians. These compounds have antioxidant effects. They also have anti-microbial, antibacterial and anti-fungal properties which may benefit pregnancy.

nah? jadi duren ok untuk dikonsumsi selama masa kehamilan?

semut-ireng

#1
Duriannya dari mana dulu Bung Syx,  durian Bangkok yang legit,  durian Petruk yang sedap,  atau durian Ambon yang manis-manis  ?  Mungkin kandungan kalorinya beda-beda.  Juga dikonsumsinya itu berapa banyak,  kalo 2 - 3 biji duren dihabisi sendiri,  ngga usah pake hamil-hamilan juga bisa klenger sendiri ........... :D :D

syx

2-3 biji sih gpp... tapi kalo 2-3 buah diabisin sendiri baru kelenger.

semut-ireng


syx

ibu hamil ga boleh makan nanas, ntar bisa keguguran... bener ato mitos?

Huriah M Putra

[move]OOT OOT OOT..!!![/move]

syx

bisa kasi penjelasan lebih baik, hur? sebagai bekal untuk kasi pencerahan untuk para ibu hamil dan penganut adat purba yang menjadikan makanan itu tabu untuk ibu hamil.

Huriah M Putra

Berusaha mencari referensi yang bagus, tapi gak dapat2.
Tapi dari yang kebaca, kalo makan banyak nenas bisa bikin kontraksi rahim.
Dalam jumlah yang besar yaa..
[move]OOT OOT OOT..!!![/move]

Sakuranboaoi

Kutip dari: Huriah M Putra pada Januari 24, 2011, 05:29:54 PM
Dalam jumlah yang besar yaa..
Jumlah besarnya semana?emang nanas doang ya yang bikin kontraksi rahim,katanya semua buah yang asem-asem kayak kedondong,mangga muda,dll.

syx

kalo yang asem-asem gitu lebih cenderung bikin kontraksi otot muka...
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Astrawinata G

Best Regards,


Astrawinata G