Selamat datang di ForSa! Forum diskusi seputar sains, teknologi dan pendidikan Indonesia.

Selamat datang, Pengunjung. Silahkan masuk atau mendaftar. Apakah anda lupa aktivasi email?

Desember 04, 2021, 02:18:13 PM

Masuk dengan nama pengguna, kata sandi dan lama sesi

Topik Baru

Artikel Sains

Anggota
Stats
  • Total Tulisan: 139668
  • Total Topik: 10408
  • Online Today: 34
  • Online Ever: 441
  • (Desember 18, 2011, 12:48:51 AM)
Pengguna Online
Users: 0
Guests: 24
Total: 24

Ikuti ForSa

ForSa on FB ForSa on Twitter

Penulis Topik: Barang yang tidak mencair lah ??  (Dibaca 8435 kali)

0 Anggota dan 1 Pengunjung sedang melihat topik ini.

Offline Brilliant

  • Asisten Dosen
  • ***
  • Tulisan: 61
  • IQ: 32
Barang yang tidak mencair lah ??
« pada: Juli 13, 2008, 07:41:35 PM »
"Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila on 7Eleven. Sejak lahir lagi puteri ini telah terkena sumpahan. Apa aje benda yang dipegang oleh puteri akan cair.
Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau puteri tu terpegang mereka maka meraka akan cair jugak. Maka musykil la Ayahanda nye kerana alamat tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat memanda perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri  berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kancair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan memanda perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa barang siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.

Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung..... Muncul lah lelaki yang pertama,
 
Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?


Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf, bateri dan kapal terbang.

Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.

Lelaki#1 : Silakan....

Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri...

Muncullah lelaki ke-2.....

Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?

Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar lautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.

Lelaki#2: Silakan.....

Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya... Kemudian muncul lah lelaki yang terakhir. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa pun!

Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?

Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket hamba ini.

Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba memegangnya.

Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya,seluklah dalam poket hamba ini...

Maharaja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!

Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu... Mukanya merah menahan malu.
Lelaki itu hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali.
Puteri berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya.

Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?

Puteri: Dapat....

Maharaja: Benda tu cair?

Puteri: Tak....

Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu Beta!

Lelaki: Hehehehehehehehehehehe.......

Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang? Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa? Hehehehehehehehehe.....


BARANG APAKAH YANG SUDAH DIPEGANG OLEH PUTERI DAN TIDAK MENCAIR TERSEBUT  ;D :o :o
"Life is a game, sometimes you win and sometimes you learn"

Offline Idad

  • Profesor
  • *****
  • Tulisan: 823
  • IQ: 66
  • Gender: Pria
  • ZyuProject
    • Math is Fun, Math is Games, Math is Logic, and Math is Easy!!!
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #1 pada: Juli 19, 2008, 08:42:05 PM »
barangkali tidak ada
hehehe... :)
Visit My Site ! ! !
Download Soal Matematika SMA ZyuProject



Offline Brilliant

  • Asisten Dosen
  • ***
  • Tulisan: 61
  • IQ: 32
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #2 pada: Juli 20, 2008, 05:40:55 PM »
barangkali tidak ada
hehehe... :)

salah lah, bukan itu jawabannya  ;D  ;D  ;D

Offline Idad

  • Profesor
  • *****
  • Tulisan: 823
  • IQ: 66
  • Gender: Pria
  • ZyuProject
    • Math is Fun, Math is Games, Math is Logic, and Math is Easy!!!
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #3 pada: Juli 20, 2008, 08:27:39 PM »
wahha, tau gw
paling nggak duit klo nggak emas
soalnya si putri sayang ama duitnya
mendingan diambil daripada di-leleh-in,  ;D  ;D

klo gak ya air, masa air bisa cair sih

wadoehh, klo masi salah jg nyerah deh gw.
hehe

Offline Brilliant

  • Asisten Dosen
  • ***
  • Tulisan: 61
  • IQ: 32
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #4 pada: Juli 21, 2008, 07:30:42 AM »
@Idad

Masih salah tuh, hehehe... jawabannya simpel dan tidak porno kok... biasa di iklan dulu sering ada kok..  yang tidak mencair lho ;D  ;D  ;D

Offline reborn

  • Founder
  • Profesor
  • *****
  • Tulisan: 2.256
  • IQ: 322
  • Gender: Pria
  • ForSa
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #5 pada: Juli 21, 2008, 10:11:58 AM »
Gw jarang nonton iklan, tapi ikutan nyoba deh. Sabun batang bukan ???

Offline Brilliant

  • Asisten Dosen
  • ***
  • Tulisan: 61
  • IQ: 32
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #6 pada: Juli 22, 2008, 05:49:08 AM »
Gw jarang nonton iklan, tapi ikutan nyoba deh. Sabun batang bukan ???

ngapain tuh sabun batangan di taruh di dalam saku ??  ;D  ;D
persiapan buat main sabun kah??  :o  :o

Offline reborn

  • Founder
  • Profesor
  • *****
  • Tulisan: 2.256
  • IQ: 322
  • Gender: Pria
  • ForSa
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #7 pada: Juli 22, 2008, 12:32:01 PM »
lah abis katanya ada di iklan, gw aja dah ga nonton tipi lagi skrg :( yang inget ya sabun batangan ;D
Jadi apaan dong yang ga mencair?

notwelldefined

  • Pengunjung
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #8 pada: Juli 22, 2008, 12:58:54 PM »
ini iklan coklat.
tidak meleleh di tangan.
tapi meleleh di mulut...

hahahahaha... beneer kan?

Offline reborn

  • Founder
  • Profesor
  • *****
  • Tulisan: 2.256
  • IQ: 322
  • Gender: Pria
  • ForSa
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #9 pada: Juli 22, 2008, 01:17:14 PM »
tidak meleleh di tangan.
tapi meleleh di mulut...


ahh.... kalian ini. ckckck....

Offline Brilliant

  • Asisten Dosen
  • ***
  • Tulisan: 61
  • IQ: 32
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #10 pada: Juli 24, 2008, 01:48:21 PM »
ini iklan coklat.
tidak meleleh di tangan.
tapi meleleh di mulut...

hahahahaha... beneer kan?

Tepat sekali jawabannya, 100 untuk @notwelldefined  ;D  ;D  ;D
Coklat m&m, tidak meleleh ditangan, tapi meleleh di mulut  ;D

Vinchemz

  • Pengunjung
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #11 pada: Juli 28, 2008, 04:55:11 AM »
Loh, bukannya permen ya??

Aku juga pernah liat iklannya..
Puterinya jelek banget, walopun cuman kartun :D :D

Offline eky

  • Dosen
  • ****
  • Tulisan: 441
  • IQ: 20
  • Gender: Pria
  • growing up
Re: Barang yang tidak mencair lah ??
« Jawab #12 pada: Juli 29, 2008, 04:39:26 AM »
ini iklan coklat.
tidak meleleh di tangan.
tapi meleleh di mulut...

hahahahaha... beneer kan?

hahaha ..
pikiran gw kok agak aneh ya ..
hahah ..

 

Related Topics

  Subyek / Dimulai oleh Jawaban Tulisan terakhir
13 Jawaban
20787 Dilihat
Tulisan terakhir Juli 20, 2010, 07:24:03 AM
oleh Monox D. I-Fly
16 Jawaban
13645 Dilihat
Tulisan terakhir November 08, 2011, 07:39:23 AM
oleh Fariz Abdullah
1 Jawaban
3596 Dilihat
Tulisan terakhir September 29, 2009, 12:00:11 AM
oleh phice
5 Jawaban
4229 Dilihat
Tulisan terakhir Agustus 03, 2010, 01:56:44 PM
oleh Astrawinata G
45 Jawaban
18761 Dilihat
Tulisan terakhir September 08, 2016, 04:49:50 AM
oleh Monox D. I-Fly