Gunakan MimeTex/LaTex untuk menulis simbol dan persamaan matematika.

Welcome to Forum Sains Indonesia. Please login or sign up.

Agustus 09, 2022, 11:43:37 PM

Login with username, password and session length

Topik Baru

Artikel Sains

Anggota
  • Total Anggota: 26,760
  • Latest: Hormide
Stats
  • Total Tulisan: 139,633
  • Total Topik: 10,390
  • Online today: 88
  • Online ever: 441
  • (Desember 17, 2011, 09:48:51 AM)
Pengguna Online
Users: 0
Guests: 34
Total: 34

Aku Cinta ForSa

ForSa on FB ForSa on Twitter

Strange facts..... or myths?

Dimulai oleh reborn, Februari 26, 2007, 01:35:09 AM

« sebelumnya - berikutnya »

0 Anggota dan 1 Pengunjung sedang melihat topik ini.

reborn

Chickens can live without a head
True, and not just for a few minutes. A chicken can stagger around without its noggin because the brain stem, often left partially intact after a beheading, controls most of its reflexes. One robust fellow lived a full eighteen months. Likely he was a real birdbrain, however.

Hair and fingernails continue growing after death
Though hair and fingernails appear to keep growing after death, this is merely a morbid optical illusion at work. In death the human body dehydrates severely, retracting enough skin to expose more nail and hair.

A dog's mouth is cleaner than a human's
Despite a habit of licking things no human would dare, Fido's mouth is often touted as scientifically more sterile. Truth is, oral bacteria are so species-specific that one can't be considered cleaner than the other, just different.

Yawning is "contagious"
Empirically, this is tough to deny; perhaps you'll yawn while reading this. The real question is whether there's actually something physiological at work here, and the answer is likely yes: even chimpanzees mimic each other's yawns.

A falling cat will always land on its feet
Studies have demonstrated that, when dropped from most heights, cats will land gracefully on their feet. Results change only with cats dropped upside-down from a height of one foot or less. We're not suggesting you try this at home.

Humans use only 10 percent of their brains
This media darling has been around for at least a century. Fortunately, it's just not true. MRI imaging clearly demonstratesâ€"with fancy colors no lessâ€"that humans put most of their cerebral cortex to good use, even while dozing.

Men think about sex every seven seconds
Males are driven to reproduce, evolutionarily speaking, but there is no scientific way of measuring to what extent that desire consumes their everyday lives. Thankfully, for world productivity as a whole, seven seconds seems a gross overstatement, as best researchers can tell.

You get less wet by running in the rain
Actual mathematical equations devoted to this popular question have suggested it is true, though not for the simple reasons you might think. Complexities include factoring in the number of rain drops hitting the walker's head versus smacking the runner's chest.

The five second rule
Having an arbitrary rule justifying the consumption of food dropped on the floor within a certain time frame is convenient, especially when said food is a brownie. Unfortunately, tests (and logic) confirm that germs will stick to most foods right on contact.

Eating a poppy seed bagel mimics opium use
Purveyors of this urban legend call on a popular Seinfeld episode for support. It turns out there's truth behind the comedy: tests suggest ingesting just two poppy seed bagels may produce a positive result for opiates on a drug screen.

It takes seven years to digest gum
While it may prove a bit more difficult to break down than organic foodstuffs, chewing gum gets no special treatment from the digestive system. Doctors figure this old wives' tale was invented to prevent kids from swallowing the rubbery substance.

Animals can predict natural disasters
There is no evidence that animals possess a mysterious sixth-sense allowing them to predict natural disasters. Their keen senses of smell, hearing, and sharp instincts alone are enough to send them scattering for the hillsides during a hurricane or tsunami. And even so, animals often die during natural disasters, so if they do have some sort of sixth sense, it's not worth much.

Adults don't grow new brain cells
Much of a human's crucial brain development happens during childhood, but it isn't all downhill from there. Studies have shown that neurons continue to grow and change well into the adult years.

dianpramesti

waduh,, *musti mikir dua kali gara-gara pake bahasa inggris*

chickens can live without a head
ini menarik tapi agak salah kaprah juga kalo dipikir-pikir.
soalnya brain stem ada di kepala.
mungkin perlu dimodifikasi jadi "head can live without a chicken" :D

Men think about sex every seven seconds
wow! tapi ini memang shocking, dan aku belum bisa sepenuhnya percaya.
masa sih? masa sih? *nanya sama member yang cowo*

five seconds rule
pernah juga denger tentang ini.
tapi kalo orang indonesia, lima detik masih kurang lama.
ga percaya?
di iklan superpel aja 'sebelum lima MENIT" :D


reborn

#2
Wah, kebetulan diangkat lagi threadnya, jadi keinget nih

Kutip dari: reborn pada Februari 26, 2007, 01:35:09 AM
Adults don't grow new brain cells
Much of a human's crucial brain development happens during childhood, but it isn't all downhill from there.
Studies have shown that neurons continue to grow and change well into the adult years.

Nah, ini keknya bisa jadi cuman mitos, karena ternyata pada orang dewasa juga ditemukan adanya adult stem cells dan neurogenesis.

KutipUntil the mid-1990s, repair mechanisms in the adult central nervous system (CNS) were generally believed to be restricted to a postmitotic state,
involving mechanisms such as sprouting of axon terminals and synaptic reorganization,
despite the initial discovery of neurogenesis in postnatal rat brain approximately 40 years ago.
Now, however, the demonstration of functional neurogenesis and the isolation of neural precursor cells
from the adult mammalian, including human
, CNS has offered perspectives for the development of
new strategies for the treatment of CNS disorders.

Sumber :
Concise Review: Therapeutic Strategies for Parkinson Disease Based
on the Modulation of Adult Neurogenesis
MARTINE GERAERTS, OLGA KRYLYSHKINA, ZEGER DEBYSER, VEERLE BAEKELANDT

Kalo mo artikelnya format pdf, mampir aja ke [pranala luar disembunyikan, sila masuk atau daftar.] ya ;)

Kutip dari: dianpramesti pada September 01, 2007, 03:47:17 PM
chickens can live without a head
ini menarik tapi agak salah kaprah juga kalo dipikir-pikir.
soalnya brain stem ada di kepala.
mungkin perlu dimodifikasi jadi "head can live without a chicken" :D


Lho, kan yang masih bisa muter2 si badan ayam?

Kutip dari: dianpramesti pada September 01, 2007, 03:47:17 PM
Men think about sex every seven seconds
wow! tapi ini memang shocking, dan aku belum bisa sepenuhnya percaya.
masa sih? masa sih? *nanya sama member yang cowo*

No komen  :-X

;D

Melnick

tapi yg tentang kepala ayam tuh bener kayaknya.
kan pernah ada di iklan susu anak-anak.  ;D
"Crystals are like people, it is the defects in them which tend to make them interesting!" -Colin Humphreys.

@melissaniken ;D

syx

Kutip dari: reborn pada Februari 26, 2007, 01:35:09 AM
Chickens can live without a head
True, and not just for a few minutes. A chicken can stagger around without its noggin because the brain stem, often left partially intact after a beheading, controls most of its reflexes. One robust fellow lived a full eighteen months. Likely he was a real birdbrain, however.
rasanya bukan ayam... kalo ayam dipotong kepalanya kan langsung klepek-klepek. beda dengan angsa yang masi bisa terbang tanpa kepala. yang bisa hidup dalam jangka waktu lama tanpa kepala adalah kecoa. itu pun dalam hitungan hari karena mati kelaparan (mulutnya kan di kepala). jadi kalo sampe ada yang bisa idup sampe 18 bulan itu pasti bo'ong deh. makannya lewat mana?

ryoma

Kutip dari: dianpramesti pada September 01, 2007, 03:47:17 PM
Men think about sex every seven seconds
wow! tapi ini memang shocking, dan aku belum bisa sepenuhnya percaya.
masa sih? masa sih? *nanya sama member yang cowo*

emmh, gak juga..  :(
When there is a will there is a way..
قل حو الله الحد

syx

emang cowo gampang banget mikir ngesex... tapi kalo setiap 7 detik ya ga bener lah. cuman pas ga ada kerjaan, ada cewe cakep lewat, ato pas hormon lagi tinggi.

nandaz

Kutip dari: reborn pada Februari 26, 2007, 01:35:09 AM


1.A dog's mouth is cleaner than a human's
Despite a habit of licking things no human would dare, Fido's mouth is often touted as scientifically more sterile. Truth is, oral bacteria are so species-specific that one can't be considered cleaner than the other, just different.


2.A falling cat will always land on its feet
Studies have demonstrated that, when dropped from most heights, cats will land gracefully on their feet. Results change only with cats dropped upside-down from a height of one foot or less. We're not suggesting you try this at home.

3.Humans use only 10 percent of their brains
This media darling has been around for at least a century. Fortunately, it's just not true. MRI imaging clearly demonstratesâ€"with fancy colors no lessâ€"that humans put most of their cerebral cortex to good use, even while dozing.





1.bukannya anjing sangat jorok...dan lagi saat anjing merasa suhu tubuhnya panas, maka lidahnya terjulur saja...kotorkan
2. aku tahu ini dan ku coba ama peliharaanku si Mokona (tuh,dia ada diatas dada ku)
3.Einstein juga pernah bilang hal serupa...dia bahkan menemukan teori relatifitas juga belum memanfaatkan semua kemampuan otaknya
starting by doing what is necessary, then what is possible and suddenly you are doing the impossible...
\dia\cal{ANONYMOUS}\cl

syx

yg mulut anjing rasanya berkaitan dengan penjilatan luka untuk mempercepat penyembuhannya. ludah binatang emang lebih efektif ketimbang manusia. tapi gw tetep ogah luka gw dijilati binatang.

biobio

Kutip dari: syx pada Februari 05, 2009, 08:47:23 AM
rasanya bukan ayam... kalo ayam dipotong kepalanya kan langsung klepek-klepek. beda dengan angsa yang masi bisa terbang tanpa kepala. yang bisa hidup dalam jangka waktu lama tanpa kepala adalah kecoa. itu pun dalam hitungan hari karena mati kelaparan (mulutnya kan di kepala). jadi kalo sampe ada yang bisa idup sampe 18 bulan itu pasti bo'ong deh. makannya lewat mana?
saya pernah denger ada yang bisa hidup selama iu, memang.. namun bukan berarti tanpa kepala, tapi kepalanya nyaris putus... jadi makanan masih bisa masuk.. gak tau lg deh..
"The pen is mightier than the sword"

syx

^ yg mana? ayam ato kecoa? kalo kecoa bener-bener tanpa kepala. otak kecoa ga ada di kepalanya, jadi tanpa kepala masi ok aja. tapi ya gitu, ga isa makan dan melihat.

nandaz

jadi..ayam yang masih bisa bergerak meski kepala terpotong adalah mitos...?
starting by doing what is necessary, then what is possible and suddenly you are doing the impossible...
\dia\cal{ANONYMOUS}\cl

syx

ya kalo bukan mitos pasti orang menyembelih ayam bukan dengan menggorok lehernya...

biobio

Kutip dari: syx pada Februari 09, 2009, 11:29:21 AM
^ yg mana? ayam ato kecoa? kalo kecoa bener-bener tanpa kepala. otak kecoa ga ada di kepalanya, jadi tanpa kepala masi ok aja. tapi ya gitu, ga isa makan dan melihat.
yang ayam... kalo kecoa si emang sudah terkenal... tapi soal ayam itu saya lupa dapetnya dimana, lupa juga it sumber yg bs dipertanggungjawabkan ato g.
"The pen is mightier than the sword"